Acolo nu mai exista nici un riu
Pret de lista:
|
1541
|
Preț: |
1387 |
Reducere: |
154 lei (10%) |
- Carte in stoc la furnizor
- Livrare estimativă în 5 zile
- Preț promoțional valabil în limita stocului. Vezi regulament promoție.
O colectie de literatura universala este un fragment din memoria umanitatii. Pentru ca de multe ori imaginarul conserva cel mai bine adevarul. Biblos vine sa aduca noi marturii despre aceasta.In povestirile Hannei Krall, destinele umane se aduna intr-un spatiu aflat intre fictiune si realitate, un spatiu construit doar pentru a-i permite memoriei vii sa-si desfasoare plasa sa de intamplari si personaje. Identitatea inefabila a unei relatii umane sau a unei intalniri de pilda, cu regizorul Krzysztof Kieslowski e sugerata din trasaturi simple de penel, din relatari brute de fapte, din fictiuni complementare. Rabini, gardieni, intelectuali, cineasti, prieteni intamplatori, iata cateva dintre personajele care trec prin fata unui obiectiv ce scruteaza sedimentele unei memorii ce se reda pe sine conform unei logici proprii. Hanna Krall s-a nascut in 1937, la Varsovia. De formatie jurnalist, a lucrat ca reporter la publicatia Polityka. A ajuns sa faca o arta din descrierea vietii de zi cu zi si a oamenilor aparent obisnuiti. Cea mai cunoscuta carte a sa, Zdazyc przed Panem Bogiem (Aparand flacara), a fost publicata in 1977. Este un interviu cu Mark Edelman, medic, unicul supravietuitor dintre initiatorii revoltei ghetoului din Varsovia. Hanna Krall foloseste tehnica povestirii-cadru, imbinand fictiunea cu naratiunea autentica. Aceeasi tehnica poate fi intalnita si in cele doua romane autobiografice, Sublokatorka (Subtenantul, 1982) si Okna. Trudnosci ze wstawieniem (Fereastra. Dificultatea de a te inalta, 1985). Zdazyc przed Panem Bogiem introduce subiectul evreilor in scrierile sale. Acesta este reluat in Sublokatorka si in inca doua reportaje, Hipnoza (Hipnoza) si Taniec na cudzym weselu (Dansand la nunta altcuiva), publicate initial in Gazeta Wyborcza, aparute apoi in volum. Tema principala este interferenta destinelor umane; povestirile se preocupa mai mult de cautarea identitatii si de relatiile complicate dintre polonezi, evrei si germani, din timpul celui de-al doilea razboi mondial si anii imediat urmatori, inclusiv tragicele evenimente din 1968, adesea cu incursiuni in istoria unei familii sau a unor locuri.