Intre Dumnezeu si cosmos
Pret de lista:
|
2600
|
Preț: |
2075 |
Reducere: |
525 lei (20%) |
- Carte în stoc
- Livrare estimativă în 2 zile
- Preț promoțional valabil în limita stocului. Vezi regulament promoție.
Raimon Panikkar este un cercetator pasionat, riguros, un om al reflectiei, atent la viata. O fiinta cu o abordare senina, care stie sa se revolte in fata suferintelor lumii. Un singuratic iubitor de meditatie, care cultiva tacerea si e in stare sa vorbeasca ceasuri intregi despre ceea ce inseamna pasiunea lui. Aceste contraste si multe altele pot fi numite in cativa termeni simpli: o credinta ferma in valorile relatiei, o veneratie unita cu entuziasmul pentru viata - acest eveniment unic, aceasta veritabila sarbatoare -, o cultura a umanului si a ceea ce el numeste realitatea pur si simplu, trinitara prin excelenta, cu un Dumnezeu-Treime liber de orice solipsism si intim unit cu structura realului: inca o data, Dumnezeu, Omul si Lumea.
Pentru a castiga regiunile in care se traieste acest mister, este nevoie de angajarea resurselor trupului si ale inteligentei - la punerea lor in actiune unind si aceasta a treia dimensiune a lucrurilor, despre care victorinii din secolul al XII-lea spuneau fara sovaiala ca nu este accesibila decat celui de-al treilea ochi, doctrina care imbina stralucit anumite trasaturi ale intelepciunilor Orientului. Raimon Panikkar are drept unica tinta aceea de a reveni la acest centru si sa faca inteleasa puterea acestuia de integrare cosmoteandrica. De aici, privirea poate sa mearga mai departe, sa strabata toate orizonturile: atunci ii este ingaduit sa aseze culturile intr-un dialog rodnic, aceasta fara sa le separe pe nedrept de religii, carora li se cuvine sa li se recunoasca specificitatea proprie.
Cel care, in fata dumneavoastra, se declara convins de adevarul hinduismului la fel de mult ca si de cel al crestinismului, nu ramane dator atunci cand este vorba de punerea conditiilor unui dialog interreligios. Fiecare dintre aceste doctrine si aceste experiente se datoreaza, in realitate, de aceasta data in beneficiul unui dialog intrareligios,� acceptarii caracterului relativ al tuturor sistemelor de reprezentare. Doar astfel, si pana in amanuntele proprii fiecaruia, poate fi atinsa acea a treia dimensiune susceptibila sa ne deschida catre viziunea realitatii pur si simplu in structura ei trinitara si relationala.
� Gwendoline Jarczyk
�
CUPRINS
�
Cuvant inainte�� 5
I. Sensul realitatii 9
II. Revelatia, partea si intregul 23
III. Orizontul mitului�� 31
IV. Despre identitatea crestina 37
V. Din Rasarit si din Apus. Sacerdotiul regal���� 48
VI. Biblia, Veda si Scripturile crestine 57
VII. Tacerea lui Buddha;Cristos parasit de Dumnezeu����������� 67
VIII. Moartea si invierea 80
IX. Infernul, responsabilitatea, rugaciunea����������� 91
X. Treimea radicala����������� 97
XI. Intuitia cosmoteandrica. Non-dualitatea����������� 113
XII. Inter- si intrareligios.� Ce este dialogul?����������� 123
XIII. Religia si religiile.� Pluralismul����������� 137
XIV. Timpul circular. Realitatea raului����������� 153
XV. Nedreptatea. Institutiile����������� 171
XVI. Credinta nu are obiect�� 184
XVII. Experienta mistica� 198
XVIII. Moartea lui Cristos� si nimicul misticilor����������� 207
XIX. Stiinta moderna si masina� de al doilea nivel����������� 217
XX. Etica stiintei. Omul in centrul culturii����������� 226