Această carte se adresează celor care iau prima oară cunoștință cu limbajul de programare Java. Sunt introduse noțiunile și instrucțiunile de bază, sunt prezentate caracteristicile programării orientate pe obiecte din Java. Toate acestea sunt însoțite de exemple. Pentru rularea lor este preferată o versiune JDK mai mare sau egală cu 1.5. Precizăm faptul că anumite concepte generale cum ar fi constante, variabile, funcții, tipuri numerice, caractere, string-uri, vectori, tablouri etc. se consideră cunoscute.
Java este un limbaj de programare care a adoptat standardul limbajului C (ANSI-C) și se spune despre el că este bazat pe limbajul C++, care este o extensie a limbajului C. De aceea, în această carte se vor face pe alocuri comparații între Java și C++.
Limbajul Java este prezentat din punct de vedere teoretic și, la fiecare capitol, sunt date exemple aplicative, care ilustrează din punct de vedere practic elemente de noutate. Este bine ca aceste exemple să fie înțelese și, acolo unde este nevoie, scrise și rulate de către cititor. Menționăm că programele nu conțin erori pentru simplul motiv că ele au fost întâi testate și abia apoi introduse în textul cărții.
Cuprins:
1. CE ESTE JAVA?
1.1. Comparaţie între Java, C şi C++
1.2. De ce Java?
1.3. Ce este JDK?
1.4. Utilizarea documentaţiei Java
2. FUNDAMENTELE LIMBAJULUI JAVA
2.1. Un prim program în Java
2.2. Compilarea şi lansarea în execuţie
2.3. Înţelegerea primului nostru program Java
2.4. Crearea documentaţiei pentru un program Java
2.5. Importarea claselor şi a bibliotecilor
2.6. Funcţia main
2.7. Membrii statici ai claselor
2.8. Afişarea mesajelor pe ecran
2.9. Tipul referinţă. Crearea obiectelor
2.10. Tipuri primitive
2.11. Stocarea datelor în memorie
2.12. Clase pentru numere mari
2.13. Secvenţe Escape
2.14. Operatorii din Java
2.15. Probleme propuse
2.16. Controlul execuţiei programului
2.17. Câmpuri şi metode
2.18. Metode. Transmiterea parametrilor
2.19. Valoarea funcţiei. Instrucţiunea return
2.20. Clasa String
2.21. Clasa StringBuffer
2.22. Şiruri
2.23. Tablouri multidimensionale
2.24. Tratarea excepţiilor
2.25. Citirea datelor de la tastatură
2.26. Clasa StringTokenizer
2.27. Clasă pentru citirea de la tastatură
2.28. Probleme propuse
3. FIŞIERE
3.1. Accesul secvenţial
3.2. Accesul aleator
3.3. Probleme propuse
4. PROGRAMAREA ORIENTATĂ PE OBIECTE ÎN JAVA
4.1. Introducere în POO. Noţiuni, concepte, pe scurt
4.2. Câmpurile clasei
4.3. Metodele clasei
4.4. Modificatorii de acces
4.5. Constructori
4.6. Exemplu. Clasa Rational
4.7. Metoda finalize
4.8. Moştenirea în Java
4.9. Polimorfismul
4.10. Exemplu pentru moştenire
4.11. Conversia tipului referinţă
4.12. Modificatorul final
4.13. Clase şi metode abstracte
4.14. Clasa Object din Java
4.15. Interfeţe
4.16. Clase interioare
4.17. Pachete
5. Elemente avansate de programare în Java
5.1. Clasa Scanner
5.2. Modificări aduse instrucţiunii for
5.3. Autoboxing şi auto-unboxing
5.4. Metode cu număr variabil de parametri
5.5. Metoda printf
5.6. Metode identice, dar cu tip returnat diferit
5.7. Tipuri enumerate
5.8. Tipuri parametrizate
5.9. Adnotări
5.10. Probleme propuse
Bibliografie