Atelierul diavolului
Pret de lista:
|
399
|
Preț: |
3591 |
Reducere: |
399 lei (10%) |
- Carte în stoc
- Livrare estimativă în 2 zile
- Preț promoțional valabil în limita stocului. Vezi regulament promoție.
Născut în 1924 în Harlem, New York, James Baldwin este un romancier, eseist, dramaturg, poet
și critic social din Statele Unite care a oferit o voce literară erei activismului pentru drepturile
omului din anii ’50-’60. Baldwin ficționalizează întrebări fundamentale despre rasă, sexualitate,
credință, libertate și obstacolele internalizate de indivizi în contextul complexelor presiuni
sociale și psihologice.
Printre cele mai cunoscute opere ale sale se numără romanele Camera lui Giovanni
(Black Button Books, 2018), Dacă Strada Beale ar putea vorbi (Black Button Books, 2019),
Altă țară (Paralela 45, 2017), Go Tell It on the Mountain (1953), Just Above My Head (1979),
volumul de proză scurtă Going to Meet the Man (1965) și eseurile Notes of a Native Son (1955),
Va veni focul (Black Button Books, 2019), și Nobody Knows My Name (1961).
James Baldwin a murit pe 30 noiembrie 1987 în Saint-Paul-de-Vence, Franța. Mormântul
lui se află în cimitirul Ferncliff din Hartsdale, lângă New York.
Născut în 1924 în Harlem, New York, James Baldwin este un romancier, eseist, dramaturg, poet
și critic social din Statele Unite care a oferit o voce literară erei activismului pentru drepturile
omului din anii ’50-’60. Baldwin ficționalizează întrebări fundamentale despre rasă, sexualitate,
credință, libertate și obstacolele internalizate de indivizi în contextul complexelor presiuni
sociale și psihologice.
Scris în 1975, Atelierul diavolului cuprinde reflecțiile personale ale lui Baldwin asupra filmelor,
reunite aici într-un eseu amplu, care funcționează ca o radiografie grăitoare a politicii rasiale
americane. Oferind deopotrivă o privire asupra rasismului, așa cum este acesta reflectat de
industria cinematografică hollywoodiană, și o viziune asupra autoamăgirilor și decepțiilor
Americii, Baldwin analizează filme devenite repere ale culturii cinematografice occidentale,
precum Ghici cine vine la cină, Lawrence al Arabiei sau Exorcistul. Textul lui Baldwin discută
despre prejudecăți, ură, cruzime, temeri și ignoranță prin prisma filmelor care au modelat
conștiința a numeroase generații.