„Acest volum se țese în jurul a trei filme – două ale lui Marguerite Duras: Les mains négatives și Le camion (Mâinile negative și Camionul) și unul al lui Marcel Carné: Les Visiteurs du soir (Oaspeţi de seară) –, pe care le confruntă cu enigmaticele mâini negative care ne întâmpină în peșterile pictate din Franța și din nordul Spaniei și, respectiv, cu piesa L’Impromptu de Versailles (Impromptu‑ul de la Versailles) a lui Molière și cu romanul durasian Le ravissement de Lol V. Stein (Răpirea lui Lol V. Stein). În primul caz, relația dintre film și semnul preistoric este stabilită de creator, care o proclamă prin titlu. În ultimele două, ea este propusă de interpret. Apropierea dintre filmul Camionul și piesa lui Molière pricinuiește reflecții asupra raportului dintre criza existențială și impromptu și asupra modului în care ar putea fi definit impromptu‑ul filmic. Alăturarea filmului produs de Carné în anii întunecați ai Ocupației și a istorisirii centrate pe Lol V. Stein a lui Duras este o ipoteză/aventură de lectură. În toate cele trei cazuri, existența difuză a creatorului într‑un spațiu cultural infinit extensibil, cu urmările ei posibile, se află în focarul analizei.”
Sanda Golopenția